Fotografia ślubna Fuji

Fotografia ślubna Fuji.

Gdy jakiś czas temu wpadłem na kilka artykułów dotyczących aparatów Fujifilm, byłem do nich nastawiony dosyć sceptycznie. Ot, kolejny wymysł. Śmieszna próba udowodnienia, że bezlusterkowiec da radę w profesjonalnej fotografii. Jeśli ktoś by mi wtedy powiedział, że wyprzedam moje Canony i zacznę korzystać z Fuji, to tylko bym się zaśmiał.

Z czasem moja ciekawość rosła, bo zauważyłem że kilku fotografów ślubnych korzysta z tego sprzętu. Zacząłem przeszukiwanie internetu. Znalazłem wiele stron pokazujących pracę świetnych reporterów, którzy robili tym sprzętem cuda. Ja cudów nie oczekiwałem, chciałem coś mniejszego i lżejszego, bo noszenie pełnogabarytowej lustrzanki po prostu nie było wygodne.

W końcu nastał ten dzień i uznałem, że czas na testy podczas wspólnego wypadu z żoną w Bieszczady. Aparat sprawdził się bardzo dobrze, ale wciąż nie miałem pewności czy tak samo będzie w trakcie reportażu ślubnego. Szybka decyzja o zakupie aparatu (jakby się nie sprawdził to zawsze można sprzedać lub używać jako aparat do domu) i rozpocząłem testy na kilku weselach.

Okazało się, że fotografia ślubna Fuji to czysta przyjemność – aparat jest lekki, poręczny, super wygodny w obsłudze i ma świetną jakość zdjęć. Z czasem, gdy dopracowałem obróbkę zdjęć z mojego X-Pro2, poczułem pełną moc tego systemu. Niesamowite kolory, dokładnie takie na jakich mi zawsze zależało – naturalne.

Jestem świadomy, że sprzęt w fotografii ślubnej jest ważny, ale nie najważniejszy. Prawda jest taka, że Canonem uzyskał bym pewnie zbliżony efekt, ale nie byłoby takiej frajdy. A przede wszystkim odpoczywają moje barki.
Podsumowując cały temat – zmianę na Fuji uważam za świetny ruch. Obecnie korzystam z trzech aparatów:

  1. Dwie sztuki X-Pro2 jako główne body.
  2. Jedna sztuka XE3 jako aparat do zadań specjalnych / aparat rezerwowy.

4 obiektywów:

  1. Najważniejszy w całym zestawie XF 23 mm f/1.4 (czyli 35 mm dla obrazka z pełnej klatki).
  2. Bardzo dobry obiektyw do sesji i dużych kościołów czyli XF 56 mm f/1.2 (czyli około 84 mm dla pełnej klatki)
  3. Mitakon 35 mm f/0.95 (czyli odpowiednik 50 mm)
  4. Fuji 35 mm f/1.4 (podobnie jak u góry)